PERISTIWA YANG BERLAKU DI PALESTIN ADALAH DENDA MUSLIM TIDAK BERSATU

Anda dapat memberitahu kami perbaikan apapun yang mungkin Anda perhatikan.

Adnan Oktar: Peristiwa ini tidak akan hanya berhenti  di sini sahaja. Seperti yang kita ketahui, banyak peristiwa besar berlaku di Palestin sebelum ini. Ia berlaku sebelum ni. Ia akan terus berlaku tanpa jangkamasa yang tetap. Perkara ini berlaku tanpa ada sebarang gangguan. Dan ia akan berlaku lagi. Hanya Allah sahaja yang tahu perkara ini akan berlaku lagi. Nabi Muhammad berkata, ”pertumpahan darah tidak akan berhenti sehingga kehadiran Imam MAhdi dari anak lelaki keturunanku”. Tidak sehingga kehadiran Imam Mahdi. Ia adalah mustahil untuk dihentikan. Pertumpahan darah semakin banyak di merata tempat. Perhatian semua orang tertumpu kepada peristiwa di palestin, tetapi di Afghanistan 100-150, atau 200 orang mati terkorban setiap hari  dalam perjuangan untuk hidup. Di Iraq pula, tiada kesudahan terhadap pembunuhan dan penyembelihan yang berlaku. Manusia terkorban dalam perjuangan untuk hidup di merata tempat di Chechnya. Perkara berlaku. Pertumpahan darah tidak hanya terbatas pada satu tempat sahaja. Menghentikan pertumpahan darah di sini tak bermaksud dunia telah selamat dan tenang. Darah mengalir di merata tempat dan Muslim ditindas dan sengsara di banyak tempat di dunia. Mereka mengalami sakit akibat perpecahan dan tidak bersatu. Hal ini kerana Allah tidak membenarkan muslim untuk berpisah dan terbahagi. Ia adalah dosa yang nyata. Ada banyak ayat yang menerangkan perkara ini.  Muslim perlu bertanggungjawab bersatu bertindak di bawah satu pusat tunggal. Itu adalah suruhan Allah. Ia adalah patuhan agama. Tapi mereka telah berpaling muka. Mereka telah memecahbelahkan Negara islam dan tidak cukup dengan itu, mereka memecahbelahkan kepercayaan individu. Allah telah memberitahu kita dalam satu ayat jangan jadi seperi pembedah, dan terdapat satu ayat dalam al-Quran yang menerangkan kesannya. Betul? Allah memberitahu kita untuk jadi seperti bangunan yang di kimpal dengan plumbum.  Allah memberitahu kita agar berjuang seperti satu badan tunggal, tidak berpecah belah dan berasingan. Lihat, “jangan berpecah dan berjauhan”. Ayat ini disebutkan dengan jelasdan nyata. Tetapi manusia kata mereka ingin berpecah dan berbahagi. Kesengsaraan melanda. insha'Allah.

Negara dalam keadaan malang di Afghanistan dan merata  tempat. Mereka kelaparan dan kehausan. Dan mereka membunuh, memukul, merogol, dan menculik. Kita mengalami keadaan ini dimana- mana Negara.  Tetapi semua keadaan sama di merata tempat di dunia. Kesedaran sedunia diperlukan.Insha'Allah. Betul? Sepatutnya ada tentangan keras dari semangat orang-orang islam. Ia pasti akan berlaku tentangan keras ini, dan pastinya satu penentangan yang sangat kuat di masa hadapan, insha'Allah. Dan Bediuzzaman telah memberitahu bahawa Imam Mahdi (as) akan menjadi pemimpin dalam penentangan ini dan membawa ke jalan kebenaran, insha'Allah.

Oktar Babuna:Alhamdulillah, insha'Allah.

Adnan Oktar: Kita akan memeluk Israel, insha'Allah, dan semua sauadara Yahudi kita.DEngan kebenaran  Allah, kita akan menghapuskan kejahatan berkaitan syaitan dan orang yang tidak percaya akan kewujudan tuhan di Israel. Mereka adalah orang yang gembira denagn perutmpahan darah dan kekejaman dan tidak boleh hidup tanpa pertumpahan darah.  Seperti angkatan tentera dajjal. Mereka menyeksa orang yahudi, Kristian, dan Muslim di sana. Mereka tidak membenarkan orang untuk melakukan ibadah, bernafas dengan lega, atau untuk hidup. Tetapi mereka cuba menunjukkan yang mereka tiada pilihan seolah-olah mereka telah dipaksa melakukan. Kenapa mereka perlu melakukan perkara tersebut? Betul? Insha'Allah, kita akan melepaskan semua orang yahudi yang masih berpegang dengan kitab Allah, orang-orang yang masih setia,dan mencintai Allah dari cengkaman tangan penentang.

Oktar Babuna:Insha'Allah. Masha'Allah.

Adnan Oktar: Dengan kebenaran Allah, kita semua akan bebas. Kita akan mengoyakkan semua dinding perpisahan. Saudaraku, kamu akan memaksa orang-orang di beakang dinding mengikutimu  dan melindungi mereka.Orang yahudi  juga ingin untuk bergerak bebas.Biarkan  mereka memanjat gunug seperti nabi  Musa dan beribadah. Robohkan semua dinding tersebut! Apakah kepentingan dinding tersebut? Tiada hujung pada dinding itu. Ia sangat tinggi. Dinding itu telah memenjarakan mereka di dalam. Kita akan robohkan dinding tersebut. Biarkan mereka bebas pergi ke mana-mana. Biarkan mereka pergi ke Jordan dan Egypt untuk berdagang dan membina kilang. Kenapa ia berlaku seperti ini? Kenapa  perkara ini terjadi ? Mereka dalam ketakutan. Kedua-dua belah pihak takut antara satu sama lain. Sebelah pihak takut pihak yang satu lagi. Satu dari keturunan Yaakub dan satu dari keturunan Ismail. Kedua-dua dari keturunan nabi Ibrahim a.s. Kedua-dua percaya  Allah  dan hari kiamat dan syurga dan neraka. Mereka percaya kitab-kitab Allah. Dajjal sedang melakukan perkara yang luar biasa dengan membuatkan mereka menentang sesama mereka sendiri. Dajjal mahukan darah, kehausan darah . Ini kerana rasukan syaitan yang memberitahu Dajjal mahukan darah . Dajjal menanyakan syaitan di mana dia boleh mendapatkan darah.  Syaitan memberitahu yang cari dimana sahaja yang dia boleh jumpa darah sebanyak mungkin seperti sebuah sungai yang mengalir dengan darah. Syaitan juga beritahu yang Dajjal  tidak dapat hidup tanpa darah dan perlukan darah. Syaitan memberitahu dajjal untuk mencari dan dapatkan darah jika tidak syaitan akan menyerang dajjal. Dan ini telah menyebabkan pertumpahan darah berlaku dan dajjal hanya akan relaks sikit sekiranya pertumpahan darah berlaku. Tapi kita akan hapuskan dajjal.

OKTAR BABUNA:Dengan kebenaran ALLah . Insha'Allah.

ADNAN OKTAR:Insha'Allah. Dengan perancangan yang bijak, insha'Allah. Perkara ini akan dapat diselesaikan.

OKTAR BABUNA:Insha'Allah.

ADNAN OKTAR:Dan semua saudara Yahudi, Kristian dan Muslim akan bersatu padu dan masing-masing berpelukan dan gembira tanda bersyukur. Apakah ia akan terjadi seperti ini? Betul?


 


2010-07-16 20:00:34

Mengenai tapak ini. | Jadikan mukadepan anda | Tambah ke pilihan anda | RSS Feed
Semua material boleh disalin, dicetak dan dikeluarkan dengan merujuk kepada laman ini.
(c) All publication rights of the personal photos of Mr. Adnan Oktar that are present in our website and in all other Harun Yahya works belong to Global Publication Ltd. Co. They cannot be used or published without prior consent even if used partially.
© 1994 Harun Yahya. Www.harunyahya.com
page_top